Is de nakijkservice van Scribbr beter dan die van andere bedrijven?
Is de nakijkservice van Scribbr beter dan die van andere bedrijven?
Wanneer je je document wilt laten nakijken, is het belangrijk om te letten op wie je document nakijkt en wat er precies wordt nagekeken. Scribbr heeft daarom de nakijkdiensten van andere aanbieders getest en de verschillen op een rij gezet.
Wie kijkt je document na?
Scripties nakijken is echt mensenwerk. Hierdoor kan de kwaliteit van het nakijkwerk per editor verschillen.
Om de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden, moeten editors vaak aan bepaalde voorwaarden voldoen. Deze voorwaarden verschillen voor iedere nakijkservice. Enkele voorwaarden op een rijtje:
Editors schrijven opmerkingen bij zinnen die niet helemaal duidelijk zijn of waar je zelf een keuze moet maken voor een bepaalde schrijfwijze. Tips en opmerkingen
18 opmerkingen
30 opmerkingen
3 opmerkingen
In een persoonlijk verbetervoorstel geven editors aan welke fouten je structureel maakt. Dit helpt je om in de toekomst beter te schrijven. Persoonlijk verbetervoorstel
Ja
Ja
Nee
Structuur Check
Scribbr-nakijkservice
Andere nakijkservice 1
Andere nakijkservice 2
Met deze checklists wordt bekeken of alle onderdelen zijn behandeld en of het op de juiste plek staat. Checklists
Het is niet nodig om te reserveren als je je document wil laten nakijken. Zodra je tekst klaar is om geredigeerd te worden, kun je deze uploaden via onze website.
Op basis van de deadline die je kiest, zorgen wij dat een of meerdere editors je tekst nakijken binnen 12 uur, 24 uur, 3 dagen of 7 dagen.
Als je niet zeker bent of onze diensten open zijn of als je van plan bent een erg groot document (>13.000 woorden) te uploaden met een deadline van 24 uur, raden we je aan om ons van tevoren te contacteren via de chat of per e-mail.
Ja, als je document langer dan 20.000 woorden is krijg je een voorproefje van ongeveer 2.000 woorden. Het voorproefje geeft je een eerste indruk van de manier waarop de editor je document nakijkt. Je krijgt dan ook de kans om feedback te geven of vragen te stellen.
Hoe werkt een voorproefje?
Je ontvangt het voorproefje binnen 24 uur nadat je je order hebt geplaatst. Je hebt daarna 24 uur om ons te laten weten of je tevreden bent met het voorproefje of dat je nog feedback voor de editor hebt.
Als je een groot document uploadt (20.000 woorden of meer), vragen we je editor om een voorproefje van ongeveer 2.000 woorden te sturen.
Dit voorproefje, die je binnen 24 uur na het uploaden ontvangt, geeft je een indruk van de nakijkstijl van de editor. Zo weet je wat je kunt verwachten van het nakijkwerk.
Waarom sturen we je eenvoorproefje?
We doen ons best om te zorgen dat je helemaal tevreden bent, en de nakijkdienst is complex. Daarom willen we ervoor zorgen dat aan je verwachtingen wordt voldaan voordat de editor de rest van je document redigeert. Je kunt feedback geven op het voorproefje om aan te geven of je tot nu toe blij bent met het werk van de editor of dat er iets is wat je graag anders zou zien.
Onze editors kijken na volgens het Scribbr-Verbetermodel. Het kan echter zo zijn dat je andere voorkeuren hebt wat betreft de academische stijl. Als je ons dit laat weten nadat je het voorproefje hebt ontvangen, doet onze editor extra haar best om je feedback te verwerken in het nakijkwerk.
Hoe werkt het?
Zodra je editor het voorproefje heeft afgerond, ontvang je een email. Dan heb je 24 uur om te antwoorden op dit bericht en feedback te geven. Als we je feedback op tijd ontvangen, neemt je editor dit mee bij het nakijken van de rest van je document.
Hoe kan je feedback eruitzien?
Dit zijn voorbeelden van feedback die je kunt geven:
“Ik ben helemaal tevreden. De editor kan op dezelfde manier doorgaan.”
“Ik was vergeten te melden dat mijn universiteit de volgende richtlijnen aanhoudt voor genderneutraal taalgebruik […]. Kan hier rekening mee gehouden worden bij het nakijken?”
“De editor gaf feedback over de schrijfwijze van term X, maar dit heb ik zo afgesproken met mijn begeleider. Dit hoeft in de rest van het document dus niet aangepast te worden.”
Het is mogelijk dat je editor in een andere tijdzone is dan jij. De opmerkingen in het document houden geen rekening met de plek waar de editor zich bevindt. Daardoor kan het voor jou lijken alsof de editor enkel tijdens de nacht aan je document heeft gewerkt, terwijl dat voor hem/haar overdag is.
Daarnaast is het mogelijk dat de editor het simpelweg fijner vindt om in de avond of nacht te werken, omdat hij/zij dan meer concentratie heeft of overdag aan een ander project werkt.
In principe zegt het tijdstip waarop de editor aan je document heeft gewerkt dus niets over de kwaliteit van het nakijken.
Heb je je Word-document ontvangen, maar lukt het niet het bestand te openen? Als je problemen hebt met het accepteren van de wijzigingen, lees dan onze handleiding. Bij andere problemen, neem contact met ons op.
Het is niet mogelijk om direct contact op te nemen met je editor. Het contact verloopt altijd via het Scribbr-supportteam.
Vragen over onze diensten
Wanneer je vragen hebt over onze diensten dan kun je contact opnemen met ons supportteam via de chat, telefoon of e-mail (info@scribbr.nl).
Vragen over het nakijkwerk en de opmerkingen van de editor
Als je vragen hebt over het nakijkwerk van de editor dan kun je deze vragen mailen naar info@scribbr.nl. Ons supportteam zorgt ervoor dat de editor of ons kwaliteitsteam je vragen beantwoordt.
Tip: Stel je vragen in opmerkingen in de kantlijn van je Word-document. Je vragen kunnen dan direct in je document beantwoord worden.
Uitgebreide vragen: een nieuwe order
We helpen graag toelichting te geven over wijzigingen van de editor. Mocht je op zoek zijn naar uitgebreidere feedback over je aangepaste tekst, dan kan het zijn dat we je vragen een nieuwe order te uploaden.
Als je niet tevreden bent met het werk van je editor, neem dan meteen contact met ons op door het klachtenformulier in te vullen. Wij nemen dan binnen een werkdag contact met je op en zorgen samen voor een passende oplossing.
Ja, Scribbr kijkt de samenvatting in een andere taal ook na.
Wie kijkt de samenvatting na?
Als je document een samenvatting in een andere taal bevat, sturen we deze samenvatting naar een andere editor, die die taal als moedertaal heeft. De editor zal je samenvatting nakijken volgens de standaard van onze Nakijken op taal dienst.
Als je aanvullende diensten geboekt hebt, zoals de Structuur Check of Rode Draad Check, zal de editor deze niet toepassen op de samenvatting. Dit komt omdat de samenvatting een vertaling is van je samenvatting in de originele taal, je krijgt dus al feedback op de structuur en rode draad in de originele taal. Daarom zal de editor zich in de anderstalige samenvatting focussen op taalfouten en stijl.
Hoe werkt het?
We maken in je order een nieuwe opdracht aan en sturen je een bevestigingsmail. Dit betekent dat je ook een aparte e-mail en SMS notificatie krijgt als de editor klaar is met het nakijken van je samenvatting. Zodra de opdracht is afgerond kun je het document via je Scribbr account downloaden en de feedback inzien.
Nadat je je order plaatst, is het niet mogelijk het document te vervangen. Als je een andere versie van je document wilt indienen, neem dan meteen contact op met het supportteam.
Let op: Als de editor al is begonnen aan je document, zal je moeten betalen voor de extra woorden die moeten worden nagekeken.
Wil je een extra dienst toevoegen nadat je je order hebt geplaatst? Neem contact op met ons supportteam om te beoordelen of dit nog mogelijk is. Zolang je editor nog niet klaar is met het nakijken van je document is het meestal geen probleem om een extra dienst toe te voegen.
Scribbr vraagt je meteen te betalen voor de extra dienst, waarna we deze toevoegen aan je order. Misschien vragen wij je ook om verlenging van de deadline met een paar uur, afhankelijk van het aantal woorden van je scriptie en de resterende tijd tot de deadline.
Daarnaast sporen we onze editors aan om te melden wanneer zij denken dat een aanvullende dienst nuttig voor je is (bijvoorbeeld een Structuur Check of Rode Draad Check). Als dit het geval is, nemen wij altijd eerst contact met je op om dit te bespreken.
Wil je je nakijkorder annuleren voordat je de nagekeken tekst hebt ontvangen? Neem zo snel mogelijk contact met ons op.
Als de editor nog niet begonnen is, is het mogelijk om de order te annuleren. Dan betalen wij je het gehele bedrag terug, exclusief transactiekosten.
Als je order al is toegewezen aan een editor, is het niet mogelijk de order te annuleren.
In dit geval kan het supportteam de editor vragen om te stoppen met nakijken. Je zal moeten betalen voor de pagina’s die de editor tot nu toe heeft nagekeken. Je ontvangt bovendien geen persoonlijke feedback van de editor.
Let op: Het is niet mogelijk een plagiaatcheck te annuleren, omdat de controle automatisch start, direct nadat je de check bestelt.
Nadat je je order hebt geplaatst, kun je niet zelf de orderdetails wijzigen.
Als je belangrijke informatie voor je editor wilt toevoegen of updaten, neem dan rechtstreeks contact met ons op. Ons supportteam stuurt de informatie dan door naar je editor.
Als je een order plaatst kun je extra documenten uploaden (zoals richtlijnen, feedback van je begeleider of een pdf-versie van je geconverteerde LaTeX-bestand). Wij zorgen ervoor dat de editor deze documenten kan bekijken.
Als er voor jou bijvoorbeeld bepaalde taalcriteria gelden, dan kan de editor ervoor zorgen dat je scriptie aan deze eisen voldoet. Wanneer je beoordelaar afwijkende criteria hanteert, dan kan je editor hier rekening mee houden en ervoor zorgen dat je geen advies ontvangt dat in tegenspraak is met deze vereisten.
Let op: Het is vaak beter om je feedback of criteria samen te vatten dan lange documenten te uploaden. Hoe meer informatie je geeft, hoe minder gedetailleerde feedback je editor kan geven op de vragen die voor jou het belangrijkst zijn.
Nadat je je order hebt geplaatst, is het niet mogelijk om je tekst of de extra documenten te wijzigen via je account.
Je kunt wel een e-mail sturen naar info@scribbr.nl met het extra document als bijlage. Ons supportteam zal vervolgens het document doorsturen naar de editor.
Als de editor al bijna klaar is of de deadline bijna bereikt is, dan kan de editor het extra bestand niet meer verwerken.
Ja, je editor zal de deadline halen. Je kunt de deadline en de status van je order controleren in je account. Je ontvangt een sms-bericht en een e-mail zodra de editor klaar is.
In het zeldzame geval dat je order is vertraagd (bijv. wegens technische problemen) zullen wij meteen contact opnemen met jou en de editor om de best mogelijke oplossing te vinden.
Scribbr biedt vier nakijktermijnen. Je kunt kiezen uit 12 uur, 24 uur, 72 uur en 7 dagen. Het is niet mogelijk om de deadline van een 12- of 24-uursorder te verkorten.
Als je op tijd contact met ons opneemt, is het wel mogelijk om de deadline van een 72 uurs- of 7 dagenorder te verkorten. Neem meteen contact met ons op om te vragen of het nog steeds mogelijk is de deadline te verkorten. Dit is afhankelijk van het woordenaantal van je order en de beschikbaarheid van onze editors.
Als de deadline kan worden verkort, zal je het prijsverschil zo spoedig mogelijk moeten betalen. Het supportteam zal je op de hoogte stellen van de nieuwe deadline en een link sturen om het resterende bedrag te betalen.
Bij de Rode Draad Check geeft de editor concrete feedback over de logica en duidelijkheid van jouw verhaal in opmerkingen bij de tekst.
Ook controleert de editor met twee checklists of je verhaal wel begrijpelijk is, of je jezelf niet tegenspreekt en of je redenaties logisch zijn. Daarnaast kijkt de editor of de informatie die je presenteert ook logisch onderbouwd is.
Nee, je kunt niet alvast een deel van de nagekeken tekst terugkrijgen als de editor nog niet klaar is met nakijken.
Onze editors gaan meerdere keren door je document en doen een laatste controle aan het eind. Als we een deel van het document al naar je zouden terugsturen, kan de editor deze laatste check niet doen. Dat betekent dat we werk van lagere kwaliteit zouden leveren en dat willen we natuurlijk niet. Daarom is het niet mogelijk je een deel van het nagekeken document te sturen.
Je editor verbetert de taalfouten en schrijft opmerkingen in de kantlijn om je verder te helpen. Daarmee helpt de editor je om fouten sneller te spotten en kun je snel zien waar je nog aandacht aan kunt besteden.
Als je begeleider ook feedback heeft gegeven, zijn er twee opties:
1. Je hebt aandachtspunten voor de editor die je wil meegeven op basis van de feedback die je hebt gekregen.
Alle feedback die je hebt gekregen over de taal, structuur of rode draad van je scriptie, kan je doorgeven aan je editor als je je order plaatst. Zo kan deze je aandachtspunten meenemen bij het nakijken. Houd het wel het liefst bij niet meer dan 5 punten: hoe minder je meegeeft, hoe meer tijd de editor heeft om naar je vragen te kijken.
2. Je begeleider heeft opmerkingen in je document geschreven en je wil dat de editor deze feedback doorvoert in de tekst.
De feedback die je begeleider bij de tekst schrijft is voor jou bedoeld, zodat je nog met de tekst aan de slag kunt. De editor kan deze feedback van je docent niet verwerken, want dan zou de editor jouw taak of opdracht overnemen.
Als je inhoudelijke feedback hebt gekregen en je hebt hulp nodig met de inhoud van je tekst, zijn er 3 opties die je kunt volgen.
Als je beoordelingscriteria hebt gekregen op het vlak van taal dan kan de editor deze toepassen, bijvoorbeeld als je opleiding specifieke eisen heeft wat betreft de werkwoordstijden.
Als je opleiding eisen stelt die niet onder taal vallen, kan je editor hier rekening mee houden en ervoor zorgen dat je geen advies krijgt dat deze regels tegenspreekt.
De editor is namelijk bekend met algemene eisen die aan academische teksten gesteld worden en kijkt volgens deze regels na. De Structuur Check en Rode Draad Check zijn op deze regels gebaseerd.
Inhoud
Als je opleiding specifieke eisen stelt aan de inhoud van je scriptie kan de editor er in ieder geval voor zorgen dat zijn of haar advies de eisen van je opleiding niet tegenspreekt. De editor zal je inhoud alleen nooit zelf aanpassen, want dat is toch echt jouw taak. Aanpassingen (laten) doen aan de inhoud van je scriptie is fraude – dat mag dus niet.
Als je advies wil om je tekst logischer en duidelijker te maken, waardoor de inhoud beter uit de verf komt, dan zijn er 3 opties. Hier zie je wat de editor precies voor je kan doen.
De voetnoten worden standaard niet meegerekend in het woordenaantal.
Als je wilt dat je voetnoten wel worden nagekeken op taal door je editor, dan kun je dit aangeven in stap 3 van het uploadproces. De woorden in de voetnoten worden dan automatisch opgeteld bij het totale woordenaantal.
Heb je hulp nodig bij de bronvermelding?
Voor APA-bronnen kun je gratis gebruikmaken van de APA Generator.
Voor de Leidraad voor Juridische auteurs kun je de Knowledge Base raadplegen.
Als Word crasht of erg langzaam wordt, kan dit liggen aan het Revisievenster (Revision Pane). Door de vele wijzigingen en opmerkingen staat er veel content in het Revisievenster wat ervoor zorgt dat Word langzaam wordt en kan crashen.
Het Revisievenster is het venster aan de linkerkant dat je kunt uitklappen bij het tabblad Controleren (Review).
Sluit het Revisievenster af en werk zonder het Revisievenster door.
Lost dit het probleem niet op? Neem dan contact op met support via de chat of schrijf een mail naar info@scribbr.nl.
Het is niet mogelijk om direct contact op te nemen met je editor. Het contact verloopt altijd via het Scribbr-supportteam.
Vragen over onze diensten
Wanneer je vragen hebt over onze diensten dan kun je contact opnemen met ons supportteam via de chat, telefoon of e-mail (info@scribbr.nl).
Vragen over het nakijkwerk en de opmerkingen van de editor
Als je vragen hebt over het nakijkwerk van de editor dan kun je deze mailen naar info@scribbr.nl. Ons supportteam zorgt ervoor dat de editor of ons kwaliteitsteam je vragen beantwoordt.
Tip: Stel je vragen in opmerkingen in de kantlijn van je Word-document. Je vragen kunnen dan direct in je document beantwoord worden. :)
Uitgebreide vragen: een nieuwe order
We helpen graag toelichting te geven bij wijzigingen van de editor. Mocht je op zoek zijn naar uitgebreidere feedback over je aangepaste tekst, dan kan het zijn dat we je vragen een nieuwe order te uploaden.
We werken alleen samen met taalspecialisten. Ons doel is namelijk om jouw taal te verbeteren en om je feedback te geven over de leesbaarheid, structuur, logica en duidelijkheid van je tekst. Hiervoor hoef je geen specialist te zijn op inhoudelijk gebied!
Uit ervaring weten wij dat editors die gespecialiseerd zijn in academisch schrijven, verhaalstructuren en argumentatieleer jou het beste kunnen helpen om je tekst te verbeteren.
Iedere dag bereikbaar tussen 09:00 en 23:00 voor al je vragen
Bij het uploaden van je scriptie kun je aangeven dat je dyslexie hebt. De editor is dan hiervan op de hoogte en zal extra letten op veelvoorkomende fouten die studenten met dyslexie maken.
Als je niet weet welke Engelse spelling je moet kiezen dan kun je deze keuze ook overlaten aan de editor.
De editor zal op basis van de schrijfwijze die je al hebt gehanteerd in je scriptie kiezen voor Brits-Engels of Amerikaans-Engels. Het belangrijkste is namelijk dat je consistent bent in de schrijfwijze. De editor zal er altijd voor zorgen dat dit het geval is.
Scribbr kan jouw scriptie of thesis corrigeren. Wij gaan zelfs nog een stapje verder. Corrigeren is namelijk enkel het verbeteren van taal- en stijlfouten. Scribbr kijkt ook naar de zinsopbouw en geeft je feedback.
Hiernaast kan je je document ook laten nakijken op structuur. Er wordt dan gekeken naar de argumentatie en opbouw van je scriptie.
Je kunt uiteindelijk zelf bepalen of je een door Scribbr aangebrachte correcties wilt accepteren of negeren. Wij maken bij het nakijken namelijk gebruik van de ‘wijzigingen bijhouden’ functionaliteit van Word.
Ben je benieuwd wat het corrigeren van je scriptie kost? Neem dan een kijkje op onze prijzenpagina.
Onze editors zijn gespecialiseerd in óf de Nederlandse óf de Engelse taal. Als jouw document zowel uit Nederlandstalige als Engelstalige stukken bestaat, dan dien je het document op te splitsen en apart te uploaden.
Indien jouw document uit meerdere talen bestaat en je wilt maar één taal na laten kijken, upload dan je volledige document en deselecteer de pagina’s in de andere taal.
Onze editors hebben veel ervaring en doen hun uiterste best om alle fouten uit je scriptie te halen. Voor onze huidige tarieven kan een editor echter maar eenmaal je scriptie nakijken. Het kan gebeuren dat een editor een foutje over het hoofd ziet. Wij kunnen dus niet garanderen dat je scriptie 100% foutloos is nadat je de scriptie hebt laten nakijken.
Bij de Structuur Check geeft de editor concrete feedback op de opbouw en structuur van je document.
De editor checkt of alle benodigde onderdelen in een hoofdstuk voorkomen en of deze op de juiste plek staan. Daarnaast stelt de editor een Persoonlijke brief en een Structuurrapport op waarin precies staat welke elementen nog ontbreken en welke wijzigingen je kunt doorvoeren om de structuur van je tekst te optimaliseren.
Bij het Nakijken op taal maakt je editor je scriptie beter leesbaar door je taalfouten en zinsopbouw te verbeteren. Bovendien ontvang je persoonlijke feedback om jou te helpen een betere schrijver te worden.
Nadat je document is nagekeken krijg je een e-mail en een (gratis) sms. Je kunt hierna het nagekeken document downloaden door in te loggen op de website.
De editor heeft de wijzigingen in je document aangebracht door middel van de functie ‘wijzigingen bijhouden’ in Word. Dit betekent dat de wijzigingen direct in je document zijn doorgevoerd. Je kunt iedere wijziging één voor één accepteren of negeren.
Het is mogelijk om alle wijzigingen van de editor in één keer te accepteren. Dit raden wij echter ten zeerste af om de volgende redenen:
Het is erg leerzaam om te zien welke fouten je hebt gemaakt.
Naast dat een editor veel verbeteringen aanbrengt, worden er ook opmerkingen bij onduidelijke en slechte passages neergezet. Het is zeer raadzaam om de opmerkingen door te lezen en het advies op te volgen.
Door het vele wijzigen kan het soms voorkomen dat er dubbele spaties, punten of andere kleine foutjes in een zin komen te staan. Door de wijzigingen één voor één door te lopen, haal je deze foutjes er eenvoudig uit.
We hebben een handleiding geschreven waarin we stap voor stap uitleggen hoe de functie ‘wijzigingen bijhouden’ werkt. Zie hier deze handleiding: wijzigingen accepteren editor.
Bij Scribbr beloven we dat we iedere klant 100% tevreden maken met onze diensten. Onze filosofie is: iedere klacht is terecht.
Ons klantenserviceteam staat altijd klaar om een passende oplossing voor je te vinden. Neem eenvoudig contact met ons op via de chatwidget hieronder, of per via e-mail of telefoon.
De Scribbr Bronnengenerator is ontwikkeld met behulp van het open-source Citation Style Language (CSL)-project en Frank Bennett’s citeproc-js. Het is dezelfde technologie die wordt gebruikt door tientallen andere populaire bronnengenerators, waaronder Mendeley en Zotero.
Je kunt alle citatiestijlen en talen vinden die in de Scribbr Citation Generator worden gebruikt in onze openbaar toegankelijke repository op Github. De meeste referentiestijlen worden door de Bronnengenerator ondersteund. Zo hebben we onder andere een APA Generator en een MLA Generator.
Scribbr gebruikt geavanceerde plagiaatdetectietechnologie die vergelijkbaar is met de software die door de meeste universiteiten en uitgevers wordt gebruikt, waardoor je verzekerd bent van dezelfde of zeer vergelijkbare resultaten.
De add-on AI Detector wordt aangestuurd door Scribbrs eigen software en is in staat om teksten gegenereerd door ChatGPT, Gemini en andere AI-tools met hoge nauwkeurigheid te detecteren.